-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:41775 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:14

اختلافي كه بين قرآن و تورات بر سر شخص سازنده گوساله در زمان غيبت چهل روزه موسي در ميان بني اسرائيل وجود دارد چگونه است؟

همانطوري كه از آيات قرآن استفاده مي​شود، گوساله را بني اسرائيل ساخته و نه هارون، شخصي از ميان بني اسرائيل به نام سامري اقدام به چنين كاري كرد، اما هارون برادر و معاون و ياور موسي از پاي ننشست و حداكثر تلاش و كوشش را به كار برد، آنچنان كه نزديك بود او را به قتل برساند.

ولي عجيب اين است كه تورات كنوني گوساله​سازي و دعوت به بت​پرستي را به هارون، برادر و جانشين و وزير موسي(ع) نسبت مي​دهد!

در فصل 32 از سفر خروج تورات چنين مي​خوانيم

«و هنگام ديدن قوم كه موسي از فرود آمدن از كوه درنگ مي​نمايد، آن قوم نزد هارون جمع آمده وي را گفتند كه برخيز و از براي ما خداياني بساز كه در پيشاپيش ما بروند، زيرا كه اين موسي مردي كه ما را از ملك مصر بيرون آورد نمي​دانيم كه وي را چه واقع شد ـ و هارون به ايشان گفت گوشواره​هاي زريني كه در گوشهاي زنان و پسران و دختران شمايند، بيرون كرده نزد من بياوريد ـ پس تمامي قوم گوشواره​هاي زريني كه در گوشهاي ايشان بودند بيرون كرده به نزد هارون آوردند و آنها را از دست ايشان گرفته، آن را به آلت حكاكي تصوير نمود، از آن گوساله​اي ريخته شده ساخت و گفتند اي اسرائيل اينانند خدايان تو كه تو را از زمين مصر بيرون آوردند ...»

و به دنبال آن مراسمي را كه هاورن براي قرباني كردن در برابر اين بت تعيين كرده بود بيان مي​كند!

آنچه در بالا گفته شد قسمتي از داستان گوساله​پرستي بني اسرائيل در تورات كنوني با عين عبارت بود، در حالي كه خود تورات اشاره به مقام برجسته هارون در فصول ديگر كرده است از جمله تصريح مي​كند بعضي از معجزات موسي(ع) به دست هارون آشكار گشت (فصل هشتم از سفر خروج تورات).

و هاورن را به عنوان پيغمبر از طرف موسي(ع) معرفي مي​كند (فصل هشتم از سفر خروج).

و در هر صورت براي هارون كه رسماً جانشين موسي(ع) بود و عارف به معارف به شريعت او، مقام والايي قائل است، اما خرافه را ببينيد كه او را بت​ساز و عامل بت​پرستي معرفي نموده و حتي در برابر اعتراض موسي(ع) به هارون عذر بدتر از گناه از او نقل كرده است كه چون اين قوم مايل به بدي بودند من هم به بدي تشويقشان كردم! در حالي كه قرآن دامان اين دو رهبر را از هرگونه آلودگي و شرك و بت​پرستي پاك مي​داند.




قصه هاي قرآن

حضرت آيت الله مكارم شيرازي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.